torsdag 29 januari 2015

Instruktörspresentation - Jim Berg

Tydligen får ni dras med mig (Jim) även i år.. =)
För er som inte känner mig är jag med och arrangerar detta event som ligger mig mycket varmt om hjärtat, och det är ofta mig ni hittar bakom knapparna via våra sociala medier och liknande.

Lite mer konkret:
- Arbetar till vardags med just gruppträning och framförallt utbildning av instruktörer, i egna företaget iMEiT med spinning, åt LesMills Nordic med RPM och BODYBALANCE och åt Activio med våra system för pulsbaserad träning i flera olika områden och träningsformer.
- När jag inte cyklar inomhus på STC eller Fysiken så cyklar jag utomhus, eller försöker iaf.. ;)
- Startade 2013 upp ett nationellt elitlag i landsvägscykling, Göteborg Cycling Team, som jag sedan dess är med och driver samt tävlar för.

Det som motiverar och driver mig att stanna kvar i träningsvärlden är just utbildning, och utveckling. Jag får en kick av att kunna hjälpa andra att träna bättre, att lära dem förstå mer om hur och varför, samt av att själv göra det samma. Det är alltid mitt största mål när jag instruerar, att de som var med på klassen / utbildningen ska gå därifrån "bättre" än när de kom dit.

Att ha möjligheten att hjälpa andra som är utsatta, sjuka eller liknande anser jag vara en förpliktelse när den möjligheten finns, och i min värld gör iaf jag saker bäst när jag tycker de är roliga att göra - så därför kombinerar jag något jag tycker är fantastiskt roligt, träning och events med något jag tycker är otroligt viktigt, att hjälpa. Det resulterade i detta event.
Jag hoppas verkligen vi ses och att jag får din hjälp att hjälpa den 21:e feb.

Mig träffar du dels hela dagen springande runt som en yr, skäggig virrpanna på anläggningen,
dels lika skäggig men mindre yr, i cykelsalen kl 15.00 för RPM med Jimmy, eller solo med en cykelklass kl 16.00! =)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar